Skip to main content
An official website of the European UnionAn official EU website
European Commission logo
Single Market and Competitiveness Scoreboard

Country data: Croatia

Prenošenje (Hrvatska)

Kretanja od posljednjeg izvještajnog razdoblja: 🡽 pozitivna, 🡿 negativna, = neutralna
Poredak od 27: od 1 do 9, od 10 do 18, od 19 do 27

POKAZATELJI

Pro.
2022.

Prosjek EU-a

Poredak

Kretanja

Deficit prenošenja (postotak svih direktiva koje nisu prenesene)

1,1 %

1,1 %

16

🡽

Direktive s čijim se prenošenjem kasni

11

11

Direktive s čijim se prenošenjem jako kasni (> 2 godine)

4

1

25

🡿🡿🡿

  • Direktiva 2018/849/EU – Izmjena direktiva 2000/53/EZ o otpadnim vozilima, 2006/66/EZ o baterijama i akumulatorima i o otpadnim baterijama i akumulatorima te 2012/19/EU o otpadnoj električnoj i elektroničkoj opremi
  • Direktiva 2018/850/EU – Izmjena Direktive 1999/31/EZ o odlagalištima otpada
  • Direktiva 2018/852/EU – Izmjena Direktive 94/62/EZ o ambalaži i ambalažnom otpadu
  • Direktiva 2018/2002/EU – Izmjena Direktive 2012/27/EU o energetskoj učinkovitosti

Prosječno kašnjenje u prenošenju direktiva (u mjesecima)

15,5

12,6

22

🡿

Deficit sukladnosti (postotak svih direktiva koje nisu pravilno prenesene)

1,2 %

1,3 %

11

🡽

Single Market infringement cases (Croatia)

Trend since last reporting period:  positive;  negative; = neutral
Ranking out of 27: 1 to 9; 10 to 18; 19 to 27
Ranking out of 20 (compliance with Court rulings): 1 to 7; 8 to 14; 15 to 20

Indicators on Single Market Infringement ProceedingsDec. 2024EU averageRankingTrend
Number of pending infringement proceedings192410
Problematic sectors
  • Energy (4 cases)
  • Waste management (3 cases)
Average duration of infringement proceedings (in months)35.245.86
Average time taken to comply with Court rulings (in months)N/A61.3N/AN/A

Internal Market Information System (Croatia)

Technical regulations information system (Croatia)

On these, the Commission issued no reaction, while other Member States issued no detailed opinion and 1 comments.

SOLVIT (Croatia)

Caseload
Submitted cases: 37 (34 in 2023)
Received cases: 27 (15 in 2023)
Cases not accepted: 35 (36 in 2023)

Resolution rate: 88.9% (93.3% in 2023)

Handling time (as home centre)
Reply in 7 days: 100% (100% in 2023)
Cases prepared in 30 days: 87% (97% in 2023)
Solutions accepted within 7 days: 100% (89% in 2023)
Cases not accepted within 30 days: 91% (86% in 2023)

Handling time (as lead centre)
Cases accepted within 7 days: 91% (86% in 2023)
Cases closed within 10 weeks: 81% (93% in 2023)

Staffing level
Sufficient

Kašnjenja u plaćanju (Hrvatska)

Prosječno kašnjenje u plaćanju (vrijeme koje premašuje zakonske ili ugovorene uvjete plaćanja) hrvatskih javnih tijela 2022. iznosilo je 15 dana.

Prosječan broj dana potrebnih poduzećima za plaćanje računa drugim poduzećima (plaćanja između poduzeća) iznosio je 49,50.

Prilagodljivost administracije i regulatorna opterećenost (Hrvatska)

Pokazatelj 2021. Prosjek EU-a
Regulatorno opterećenje (odgovori na anketu: 1 = najveće, 7 = najmanje) 2,2   3,6  
Digitalne javne usluge za pokretanje i vođenje poduzeća (100 % = najučinkovitije) 68,1 % n/a  
Kašnjenja javnih tijela u plaćanju 15 dana 15,7 dana
Vrijeme za rješavanje nesolventnosti 3,1 godina 2,0 godine
Učinak propisa na odluke o dugoročnim ulaganjima (odgovori na ankete) 16,6 % n/a  

Pristup javnoj nabavi (Hrvatska)

Pokazatelj 2021. Prosjek EU-a
Jedan ponuditelj 21 % 25 %
Nema poziva na podnošenje ponuda 6 % 6 %
Stopa objavljivanja (vrijednost objavljena na Dnevniku elektroničkih natječaja TED, u % BDP-a) 10,4 % 5,9 %
Javna nabava zasnovana na suradnji (udio postupaka s više od jednog kupca) 2 % 5 %
Kriteriji za dodjelu (udio postupaka dodijeljenih najjeftinijim ponudama) 1 % 64 %
Brzina odlučivanja (u danima) 100   99  
MSP-ovi izvođači 49 % 61 %
Ponude MSP-ova 39 % 73 %
Postupci podijeljeni u grupe 39 % 31 %
Nepostojeći poziv na podnošenje ponuda 3 % 1 %
Nepostojeći registracijski brojevi prodavatelja 0 % 29 %
Nepostojeći registracijski brojevi kupca 0 % 11 %

Napomena: Za sve pokazatelje osim stope objavljivanja upotrebljava se tipična zemlja EU-a (srednje rangirana) za prosjek EU-a. Zbog kašnjenja u dostupnosti podataka rezultati stope objavljivanja temelje se na podacima za 2020.

Pristup uslugama i tržištima usluga (Hrvatska)

Pokazatelj 2021. Prosjek EU-a
Pokazatelj restriktivnosti – arhitekt 3,3   2,5  
Pokazatelj restriktivnosti – računovođa 2,9   1,7  
Pokazatelj restriktivnosti – inženjer građevinarstva 3,1   2,4  
Pokazatelj restriktivnosti – pravnik 4,2   3,4  
Pokazatelj restriktivnosti – posrednik u prometu nekretninama 1,9   1,3  
Pokazatelj restriktivnosti – patentni zastupnik 1,6   2,2  
Pokazatelj restriktivnosti – turistički vodič 2,1   1,2  
Cijene domaćih prioritetnih pisama, pismo 20 g (2020.) 0,41 € 0,88 €
Cijene prioritetnih pisama u EU-u, pismo 20 g (2020.) 1,14 € 1,53 €
Vrijeme domaćeg provoza, učinkovitost dan + 1, prioritetna pisma 20 g (2020.) 86,0 % 84,2 %

Napomena: EU-ovim pokazateljem restriktivnosti (EURI) mjeri se razina restriktivnosti za prekogranično pružanje usluga i pravo poslovnog nastana za sedam skupina profesionalnih usluga s velikim udjelom u intermedijarnoj potrošnji ili prekograničnoj mobilnosti poduzeća iz EU-a. Razina restriktivnosti mjeri se prema ljestvici od 0 (najmanje restriktivna) do 6 (najviše restriktivna). 

Pristup financiranju (Hrvatska)

Pokazatelj 2021. Prosjek EU-a
Pristup javnoj financijskoj potpori (% MSP-ova koji ukazuju na pogoršanje stanja) 9,3 %  11,3 % 
Vrijeme plaćanja poduzeća (istraživanje iz 2022.) 49,5 dana 52,5 dana
Ulaganja poduzetničkog kapitala (% BDP-a) 0,58 % 0,48 %
Back to top