Introduction
Transposition of Single Market directives (Slovakia)
Ranking out of 27: 1 to 9; 10 to 18; 19 to 27
Indicators on Single Market Directives | Dec. 2024 | EU average | Ranking | Trend |
---|---|---|---|---|
Transposition deficit (percentage of all directives not transposed) | 0.7% | 0.8% | 11 | ↘ |
Overdue directives | 7 | 8 | ||
Long-overdue directives (> 2 years) | 1 | 1 | 10 | ↗ |
| ||||
Average delay in transposing directives (in months) | 11.4 | 11.9 | 14 | ↗ |
Conformity deficit (percentage of all directives transposed incorrectly) | 1.1% | 0.9% | 16 | ↗ |
Duration of infringement proceedings for late transposition (in months) | 19.2 | 18.0 | 18 | ↘ |
Single Market infringement cases (Slovakia)
Trend since last reporting period: ↗ positive; ↘ negative; = neutral
Ranking out of 27: 1 to 9; 10 to 18; 19 to 27
Ranking out of 20 (compliance with Court rulings): 1 to 7; 8 to 14; 15 to 20
Indicators on Single Market Infringement Proceedings | Dec. 2024 | EU average | Ranking | Trend |
---|---|---|---|---|
Number of pending infringement proceedings | 31 | 24 | 19 | = |
Problematic sectors |
| |||
Average duration of infringement proceedings (in months) | 34.8 | 45.8 | 5 | ↗↗ |
Average time taken to comply with Court rulings (in months) | 10.8 | 61.3 | 1 | ↗↗ |
Informačný systém o vnútornom trhu (Slovensko)
Výkonnosť – Slovensko dosiahlo mierne dobrý výsledok.
- Výsledky troch ukazovateľov boli pod priemerom EHP.
- Výsledky týkajúce sa zodpovedania žiadostí v stanovenej lehote a rýchlosti zodpovedania sú na úrovni posledných piatich členských štátov.
- Výkonnosť v rámci troch ukazovateľov sa mierne znížila.
Žiadosti akceptované v lehote jedného týždňa (%)
Žiadosti zodpovedané v lehote dohodnutej v systéme IMI (%)
Spokojnosť s včasnosťou odpovedí – podľa hodnotenia protistrán (%)
Spokojnosť s vynaloženým úsilím – podľa hodnotenia protistrán (%)
Rýchlosť odpovedania na žiadosti (dni)
Informačný systém technických predpisov (Slovensko)
SOLVIT (Slovakia)
Caseload
Submitted cases: 91 (49 in 2023)
Received cases: 21 (37 in 2023)
Cases not accepted: 59 (46 in 2023)
Resolution rate: 95.5% (100% in 2023)
Handling time (as home centre)
Reply in 7 days: 100% (100% in 2023)
Cases prepared in 30 days: 98% (95% in 2023)
Solutions accepted within 7 days: 99% (100% in 2023)
Cases not accepted within 30 days: 98% (98% in 2023)
Handling time (as lead centre)
Cases accepted within 7 days: 100% (100% in 2023)
Cases closed within 10 weeks: 86% (89% in 2023)
Staffing level
Sufficient
Oneskorenie platieb (Slovensko)
V roku 2022 bolo priemerné oneskorenie platieb (čas presahujúci právnymi predpismi stanovené alebo zmluvne dohodnuté platobné podmienky) zo strany slovenských orgánov verejnej správy 13 dní.
Priemerný počet dní potrebných nato, aby boli podniku zaplatené faktúry zo strany iných podnikov (platby medzi podnikmi), bol 49,79 dňa.
Responzívna správa a regulačné zaťaženie (Slovensko)
Ukazovateľ | 2021 | Priemer EÚ |
---|---|---|
Regulačné zaťaženie zo strany verejnej správy (odpovede v prieskume: 1 = najhoršie, 7 = najlepšie) | 2,7 | 3,6 |
Digitálne verejné služby na začatie a vykonávanie podnikateľskej činnosti (100 % = najlepší výkon) | 74,5 % | neuplatňuje sa |
Oneskorenia platieb zo strany orgánov verejnej správy | 13 dní | 15,7 dňa |
Čas na vyriešenie platobnej neschopnosti | 4,0 roka | 2,0 roka |
Vplyv regulácie na dlhodobé investičné rozhodnutia (odpovede v prieskume) | 13,1 % | neuplatňuje sa |
Prístup k verejnému obstarávaniu (Slovensko)
Ukazovateľ | 2021 | Priemer EÚ |
---|---|---|
Jediný uchádzač | 27 % | 25 % |
Žiadne výzvy na predkladanie ponúk | 3 % | 6 % |
Miera uverejňovania (hodnota inzerovaná na platforme Tenders Electronic Daily, v % HDP) | 5,3 % | 5,9 % |
Kooperatívne obstarávanie (podiel postupov s viac ako jedným kupujúcim) | 6 % | 5 % |
Kritériá na vyhodnotenie ponúk (pomer postupov s kritériom najlacnejšej ponuky) | 95 % | 64 % |
Rýchlosť rozhodnutia (dni) | 179 | 99 |
MSP ako dodávatelia | 81 % | 61 % |
Ponuky MSP | 87 % | 73 % |
Postupy rozdelené na časti | 35 % | 31 % |
Chýbajúce výzvy na predkladanie ponúk | 0 % | 1 % |
Chýbajúce registračné čísla predávajúcich | 3 % | 29 % |
Chýbajúce registračné čísla kupujúcich | 0 % | 11 % |
Poznámka: Na účely priemeru EÚ sa v prípade všetkých ukazovateľov okrem miery uverejňovania používa typická krajina EÚ (v strede poradia). Vzhľadom na oneskorenia v dostupnosti údajov vychádzajú výsledky miery uverejňovania z údajov za rok 2020.
Prístup k službám a na trhy so službami (Slovensko)
Ukazovateľ | 2021 | Priemer EÚ |
---|---|---|
Ukazovateľ obmedzení – architekt | 2,7 | 2,5 |
Ukazovateľ obmedzení – účtovník | 2,9 | 1,7 |
Ukazovateľ obmedzení – stavebný inžinier | 3,0 | 2,4 |
Ukazovateľ obmedzení – príslušník právnického povolania | 3,7 | 3,4 |
Ukazovateľ obmedzení – realitný maklér | 1,0 | 1,3 |
Ukazovateľ obmedzení – patentový zástupca | 2,3 | 2,2 |
Ukazovateľ obmedzení – sprievodca cestovného ruchu | 1,6 | 1,2 |
Ceny vnútroštátnych prioritných listov, list 20 g (2020) | 0,80 € | 0,88 € |
Ceny prioritných listov v rámci EÚ, list 20 g (2020) | neuplatňuje sa | 1,53 € |
Časy vnútroštátneho tranzitu, výkon deň + 1, prioritné listy 20 g (2020) | 94,0 % | 84,2 % |
Poznámka: Ukazovateľom obmedzení EÚ (EURI) sa meria úroveň obmedzení cezhraničného poskytovania služieb a práva usadiť sa pre sedem skupín odborných služieb s vysokým podielom na medzispotrebe alebo cezhraničnej mobilite firiem EÚ. Úroveň obmedzení sa meria na stupnici od 0 (najmenej obmedzení) po 6 (najviac obmedzení).
Prístup k financovaniu (Slovensko)
Ukazovateľ | 2021 | Priemer EÚ |
---|---|---|
Prístup k verejným finančným prostriedkom (% MSP naznačujúce zhoršenie) | 14,5 % | 11,3 % |
Čas na prijatie platieb od podnikov (prieskum z roku 2022) | 49,8 dňa | 52,5 dňa |
Investície rizikového kapitálu (% HDP) | 0,04 % | 0,48 % |