Introduction
Ülevõtmine (Eesti)
Suundumus eelmisest aruandeperioodist saati: 🡽 positiivne; 🡿 negatiivne; = neutraalne
Järjekoht 27-st: 1–9; 10–18; 19–27
NÄITAJAD |
dets |
ELi |
Järjekoht |
Suundumus |
Ülevõtmise puudujääk (protsent kõigist ülevõtmata direktiividest) |
0,4% |
1,1% |
4 |
🡽🡽 |
Ülevõtmistähtaja ületanud direktiivid |
4 |
11 |
||
Ülevõtmistähtaja pikalt ületanud (> 2 aastat) direktiivid |
0 |
1 |
1 |
= |
Direktiivide ülevõtmise keskmine viivitus (kuudes) |
16,5 |
12,6 |
24 |
🡿🡿🡿 |
Vastavuspuudujääk (protsent kõigist ebakorrektselt üle võetud direktiividest) |
0,9% |
1,3% |
5 |
= |
Single Market infringement cases (Estonia)
Trend since last reporting period: ↗ positive; ↘ negative; = neutral
Ranking out of 27: 1 to 9; 10 to 18; 19 to 27
Ranking out of 20 (compliance with Court rulings): 1 to 7; 8 to 14; 15 to 20
Indicators on Single Market Infringement Proceedings | Dec. 2024 | EU average | Ranking | Trend |
---|---|---|---|---|
Number of pending infringement proceedings | 12 | 24 | 4 | ↘ |
Problematic sectors |
| |||
Average duration of infringement proceedings (in months) | 36.9 | 45.8 | 7 | ↗ |
Average time taken to comply with Court rulings (in months) | N/A | 61.3 | N/A | N/A |
Siseturu infosüsteem (Eesti)
Tulemuslikkus – Eesti tulemused olid suurepärased.
- Nelja näitaja tulemused olid üle EMP keskmise, kaks neist olid vastavates valdkondades liikmesriikide seas viie esimese hulgas.
- Kolme näitaja tulemuslikkus paranes võrreldes eelmise aastaga, eriti märgatavalt ühe nädala jooksul vastu võetud taotluste ja ettenähtud tähtaja jooksul vastuse saanud taotluste osas.
- Kolmandat aastat järjest sai Eesti rahulolu-uuringus tehtud jõupingutuste eest hindeks 100 %.
Taotlus vastu võetud ühe nädala jooksul (%)
Taotlusele IMI-s kokkulepitud tähtajaks vastatud (%)
Rahulolu vastuste õigeaegsusega – vastaspoolte hinnangul (%)
Rahulolu tehtud jõupingutustega – vastaspoolte hinnangul (%)
Taotlustele vastamise kiirus (päevades)
Tehniliste normide infosüsteem (Eesti)
SOLVIT (Estonia)
Caseload
Submitted cases: 18 (20 in 2023)
Received cases: 3 (3 in 2023)
Cases not accepted: 6 (8 in 2023)
Resolution rate: 100% (100% in 2023)
Handling time (as home centre)
Reply in 7 days: 100% (100% in 2023)
Cases prepared in 30 days: 100% (95% in 2023)
Solutions accepted within 7 days: 100% (100% in 2023)
Cases not accepted within 30 days: 100% (100% in 2023)
Handling time (as lead centre)
Cases accepted within 7 days: 67% (100% in 2023)
Cases closed within 10 weeks: 100% (100% in 2023)
Staffing level
Sufficient
Makseviivitused (Eesti)
2022. aastal oli Eesti ametiasutuste keskmine makseviivitus (aeg, mis ületas õiguslikku või lepingulist maksetähtaega) 16 päeva.
Keskmine päevade arv, kui kaua ettevõtja pidi ootama, et teised ettevõtjad talle oma arved tasuksid (ettevõtjatevahelised maksed), oli 56,04 päeva.
Responsive administration and burden of regulation (Estonia)
Indicator | Year | EE | EU average |
---|---|---|---|
Burden of government regulation (survey replies: 1 = worst, 7 = best) | 2023 | 4.56 | 3.87 |
Digital public services to start and run a business (100% = best performing) | 2023 | 98.8% | 85.4% |
Payment delays by public authorities | 2023 | 18 days | 17.51 days |
Time to resolve insolvency | |||
Impact of regulation on long-term investment decisions (survey replies) |
Juurdepääs riigihangetele (Eesti)
Näitaja | 2021 | ELi keskmine |
---|---|---|
Üksikpakkuja | 25% | 25% |
Pakkumismenetlusi ei korraldata | 9% | 6% |
Avaldamismäär (Tenders Electronic Daily saidil avaldatud hangete väärtus, % SKPst) | 8,6% | 5,9% |
Ühishanked (rohkem kui ühe ostjaga menetluste osakaal) | 15% | 5% |
Lepingu sõlmimise kriteeriumid (menetluste osakaal, kus leping antakse kõige odavama pakkumuse tegijale) | 82% | 64% |
Otsuse tegemise kiirus (päevades) | 53 | 99 |
VKEdest töövõtjad | 81% | 61% |
VKEde pakkumused | 87% | 73% |
Osadeks jagatud menetlused | 33% | 31% |
Puudub pakkumiskutse | 0% | 1% |
Puudub müüja registreerimisnumber | 3% | 29% |
Puudub ostja registreerimisnumber | 0% | 11% |
Märkus: kõigi näitajate puhul, välja arvatud avaldamismäär, kasutatakse ELi keskmisena tüüpilist (keskmise järjekohaga) ELi riiki. Andmete kättesaadavuse viivituste tõttu põhinevad avaldamismäära tulemused 2020. aasta andmetel.
Juurdepääs teenustele ja teenuseturgudele (Eesti)
Näitaja | 2021 | ELi keskmine |
---|---|---|
Piirangutaseme näitaja – arhitekt | 1,4 | 2,5 |
Piirangutaseme näitaja – raamatupidaja | 0,0 | 1,7 |
Piirangutaseme näitaja – ehitusinsener | 1,7 | 2,4 |
Piirangutaseme näitaja – jurist | 3,2 | 3,4 |
Piirangutaseme näitaja – kinnisvaraagent | 0,0 | 1,3 |
Piirangutaseme näitaja – patendivolinik | 3,7 | 2,2 |
Piirangutaseme näitaja – giid | 0,0 | 1,2 |
Riigisiseste prioriteetkirjade hinnad, kiri 20 g (2020) | 0,65 € | 0,88 € |
ELi-siseste prioriteetkirjade hinnad, kiri 20 g (2020) | 1,40 € | 1,53 € |
Riigisisese transiidi aeg, päev+1 tulemused, prioriteetkirjad 20 g (2020) | 84,2% | 84,2% |
Märkus: ELi piirangutaseme näitaja (EURI) abil mõõdetakse piiriülese teenuseosutamise ja asutamisõiguse piirangute taset seitsmes kutseteenuste rühmas, millel on suur osakaal ELi ettevõtjate vahetarbimises või piiriüleses liikuvuses. Piirangute taset mõõdetakse skaalal 0 (kõige vähem piiranguid) kuni 6 (kõige rohkem piiranguid).
Rahastuse kättesaadavus (Eesti)
Näitaja | 2021 | ELi keskmine |
---|---|---|
Juurdepääs avaliku sektori rahalisele toetusele (% VKEdest, kes leiavad, et olukord on halvenenud) | 6,9% | 11,3% |
Ettevõtjatelt tasu kättesaamiseks kuluv aeg (2022. a uuring) | 56,0 päeva | 52,5 päeva |
Riskikapitaliinvesteeringud (% SKPst) | 1,57% | 0,48% |